Studiengang International Tourism Management [Master]

Studiengang Name Englisch:International Tourism Management
Abschluss:Master
Abschlussbezeichnung:Master of Arts
Studienbeginn:ws
Regelstudienzeit (Semester):3 Semester
Vorpraktikum erforderlich:optional
Zulassungsbeschränkung:ja
Zugangs-/Zulassungsvoraussetzung: Hochschuleigenes Auswahlverfahren
Zulassung Sprache:

TOEFL or IELTS or CAE certificate (except native speaker of English)

Zulassung Sonstiges:

If their first degree meets the entry requiements, applicants who have been trained in course-related jobs or have successfully studied abroad may receive bonus points.

Applicants holding a degree with only 180 ECTS have the opportunity to obtain the missing 30 ECTS during the Master Programme by attending additional subjects offered by the Faculty of International Business.

Unterrichtssprache: Englisch
Auslandssemester vorgesehen:nein
Praxissemester vorgesehen:nein
Internationaler Studiengang:ja
Berufsbegleitender Studiengang:nein
Schwerpunkte:

Tourism, Economics, Intercultural Management, Sustainability, Marketing, Research Methods,

Auswahlsatzung
Fächergruppe:Rechts-, Wirtschafts- und Sozialwissenschaften allgemein
Studienbereiche:Wirtschaftswissenschaften
Hochschulart:Hochschulen für angewandte Wissenschaften (Fachhochschulen)
Stadt:Heilbronn
Hier geht’s zum Studiengang an der Hochschule
Film über den Studiengang

◀ Zurück zur Liste

Hochschule Heilbronn


Max-Planck-Str. 39
74081 Heilbronn
Tel.: (07131) 5040
Fax: (07131) 252 470